Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Thursday 18 August 2011

Hari Raya?? Boring la!!

As salam..
Diam2..dah x brape hari nak raya..uurrgghh...malas betul...bulan pose je yg best..

Bila org baca statement tu mesti kata aku ni poyo xpun mental case sbb x suka raya..ehh..silap tu..aku suka raya..tp raya dgn cara aku sendiri...suka hati la nak kata aku xde raya spirit ke hape..mmg nya aku gini..

Masa zaman kanak2 sape x suka raya..baju kasut baru..duit raya..tp bila dah besar2...bila kita plak nak kluarkan expenses tu sume..boringla...bukan kedekut duit raya..tapi tension bila memikirkan $$$....apsal la $$$ ni cepat je surutnya..time nak raya la kene bayar fees la ..itu rosak la..ini tercabut la..

 Baju raya?? seadanya? ntah..tp mestila beli..bukan membazir..tp sangat tak adil rasanya aku kerja mcm org gila nak carik duit..tp x dpt nak beli sumthing utk diri aku sendiri..suka hati la nak beli yg mcm mana..ropol2 ke..kaler rainbow ke...jubah arab ke..suka hati la..x lupa utk mama ngan abah gak..

 Kasut raya??? tak brape minat la..dah lama meningalkan zaman pakai heels..selain sbb badan mok2..bukan bagus sgt pakai heels..wat sakit badan..bongkok tulang belakang..kasut fav?? tentunya crocs..jgn tak tau aku p kenduri kawin formal kat hotel pon pakai crocs..apa?? nak kata aku x pandai fesyen?? WTH..suka hati la..yg pasti crocs tu lebih mahal dr kasut cikai2 yg kununnya heels..sila beli kasut yg original..bukan crocs pasar mlm okehh!!

 Penguin ni pon teringin nak 'kasut' baru..aku lg suka handbag la...tp sejak2 ni minat pd handbag dah kurang..aku suka buku..silalah belikan aku buku byk2..ngeeeeeeeee....

 Kuih raya? eehhmmm..dulu rajin la nak melayan kuih merah kuning hijau sume..kalau beli mmg habis beratus2 kat kuih saje..umah aku..umah mama..umah mak..la nie..hhmm...kerepek aje suda..xde mood la..harga pon mahal2..rasa belum tentu sedap...hhmm..pagi raya, ketupat ke lemang ke yg kununnya special tu pon aku x pandang..sedap lg bantai nasik..inikan pulak kuih raya..hhmm..bosan...

Kuih raya ni ko pernah jumpa..kalau bubuh dlm balang kompom ini yg licin dulu..kan..kan..gatal ah..sape yg mencipta kuih pattern ni..mencemar kesucian Syawal jer..tp kalau cookies ni buat gift utk bachelor party atau hen party..mmg class..meletop youu...sampai mati org ingat...sbb ko sorg je bg biskut montot/bikini..muahahhaha..


Masalah jd senang bila kita berkongsi kluarkan budget utk memeriahkan hari raya sekeluarga...takpe..supaya parents kita turut suka..tp menyampahnya bila kita sorg yg kene kluarkan segala sedangkan aku BUKAN anak tunggal yg perlu pikul semuanya sendiri dan yg lain2 tu bukannya ada kecacatan kekal yg tak boleh bantu meringankan beban $$$,tosahla citer pasal nanti murah rezeki la..berkorban utk familyla..jgn..x payah..sila simpan shj ceramah murahan mu itu..aku yg rasa..aku je yg paham.....hurrm...itu yg rasa mcm nak lari pergi Congo ke Afrika..

Aku ni pasrah jer..sbb kenangkan mama ngan abah...kalau x..lama dah bawak diri..beraya sorg2 kadang ada jugak bagusnya..rancangan TV pon best2 ape..lg sonok dok umah layan TV...tp semuanya ada hikmah...tp nak wat camner..raya aje kat Mesia ni...hukhukhuk..boring..
Lg yg aku x suka..

  1. sblm raya, sape yg paling sibuk sape?? org pompuan la kan..mana nak masak..nak ngemas..pasang langsir....org laki wat ape?? dok melepek..alasan puasa..ooo..byk cantik muka kau..aku ni x pose ker??
  2. masa raya, sape yg paling sibuk? masih lg org pompuan..nak panaskan lauk la..hidang itu la ini la..kalau umah ko slalu kene serbu..x payahla ko nak mimpi pakai satin matin..chiffon nippon..jahanam baju2 ko..org laki bangun pg..mandi..pakai hensem2 pastu p solat raya..balik terus bedal atas meja makan..pastu dok lepak baring2 layan tv..tolong kemas haram xde..
  3. Org dtg umah mengejut...heh..ingat umah aku open house 24 hrs?? call la dulu..ini main terjah aje..mmg tetamu bawak rezeki, x layan dosa...tp kalau x kene masa main terjah..suprise ler kunun.. mmg rasa nak bg kayu hoki jer..
  4. salam semata2 nak duit raya..hhmm..cuba ko jumpa budak2 spesis gini masa bukan time raya..buah bodo jek..parents depa nih x perah ajar ke..kalau jumpa org lebih tua kene salam..dpt2 pastu komplen sbb duit raya sikit sgt..arrgghhh...mmg aku pangkah budak2 mcm nie..dah ler muka x ensem..perangai pon x brape nak ensem!!



Apakah hari raya versi aku yg paling best skali..(utk aku sorg aje)

  1. Raya pertama gi umh mak/mama dan mana saudara tua yg wajib2 utk melawat..xde nak melawat kubur pg2..org patutnya bersihkan kubur sebelum pose..bila pg raya kan semua roh2 balik ke dunia mereka..bila hanya lawat masa raya mcm ko suka jek diaorg nak balik..family aku mmg x amalkan p kubur pg raya..kami bersihkan kubur sebelum pose lg..
  2. Raya ke 2 aku dok umah sendiri dgn kucing2 tanpa gangguan..pakai baju tdo/tshirt/sluar pendek..makan kerepek sambil layan movie best2 kat tv sempena raya..
  3. Tiada paksaan utk gi mana2 rumah org atau org datg umah aku..nuisance!!
  4. Kalau boleh nak gi holiday time raya tuh..tp of kos ler x bleh..

P/S: Panggil je la apa yg korg suka..mmg aku xde raya spirit..sbb dah bbrape thn ni raya aku mmg x best..kalau aku ni jenis keje private..mmg raya ke2 aku akan volunteer utk gi keje..sbb malas nak melayan pe'el2 manusia time raya..aku x hadap ler kuih raya lemang rendang sume tu..tp sbb aku keje gomen..mmg depa bg cuti...bila hati tak gembira...ko bgla apa aje..sume jd x best..


4 comments:

  1. Hmmm..Kakak pun biasa2 jer ngan raya ni..suka lagi pose..rasa nak raya ngan kucen jer pun ader..ehehe :)

    ReplyDelete
  2. kan..itu lg membahagiakan kot..rimas la perangai manusia nih..

    ReplyDelete
  3. aku pun xde mood rayala, ana thn ni..ko tau baju raya pun smpi skrg aku x beli..bknxde duit tp MALAS nk sesak2 kat jln TAR tu.(@mana2 butik baju/tempah jahit pun malas)..penat,beb!..aku lgla..sedara mara perli2 gitu..hee, x best la..:(

    ReplyDelete
  4. haaa celet jari sket!

    kite pong tak suka raya ;)

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers