Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Wednesday 7 September 2011

1st Time Rozy & Bokashi Balik Kampung...

Isu Petknode tak settle lg..tp aku rasa nak jugak selitkan gambar2 budak2 ni first time balik kampung..

Hhmm..mmg jakun sungguh budak2 ni..entry ni dah lama, time raya hari tuh... buat cuma tak publish jek..

As salam..
Hari ni dah raya ke 2 baru balik kampung….masuk highway dlm  4.10pm..x sampai setengah jam dah kat Tg. Malim…hhmmm…tambah bbrp minit lg sampai Tapah/Kampar…jalan lengang…Laki aku bwak kete mcm ribut pon iye jugak..vroomm..vroom...WGW 7272 memecut laju...sampai x sempat aku nak tdo..hahhaha..

Kaki lenguh toksah citer..sbb sebelum balik masak dulu  utk tapau bawak ke kampong..hhmmm..this yr bawak laksa..ni menu wajib..boring dah aku masak ni jer tiap2 thn…pastu kuah sate/kacang yg bubuh dgg tu ngan sambal sotong…kencang tak?? Ngeee…selain makanan..kucing 2 ekor turut ditapau..packing utk bawak balik..hahhahaha…bawak balik Rozy Tiger ngan Bokashi…ngee..

Malam tu anak2 sedara/kazen2 sume pakat main mercun..hhmm….bila angkut bawak masuk umah..dok bawah katil..sian..kamu takut ye..Rozy jadi x tentu arah..sudahnya aku peluk dia..laju jantungnya..heii..jgn ler kene heart attack anak aku nie..mana aku nak carik vet..ketakutan budak2 ni..aku ngan Big Boss syg2 Rozy..baru dia OK..sbb dia tau mama ngan papanya ada kot.

Si Bokashi lain cerita..dalam takut2..dia sedap di peluk si Aimie..diam je la dia..kene peluk ngan anak dara..hehehehehe..gatal x hingat..balik nanti mama cunat kamu yea..

Satu yg x bleh blah..first time si Rozy ngan Bokashi jalan pijak pasir…menjengkit2…geli ngan pasir dok melekat2 kat tapak kaki..hahhaha..dasar anak bandar le kamu ni!!! Hahahahhaha….

 Letak Bokasi atas katil lama/ambin kat bawah umah..tgk tu..nak terjun ke tanah pon ragu2...dia musykil tu..to jump or not to jump...wahahhaha...

 Sudahnya dia main2 je atas tu tak turun2...hadoila anak aku sekor nie...next time mama belikan selipar yek..

 Bila mama Rozy dia turun and start merayap keliling umah..baru dia ikut..itupun jalan jinjit2..sikit2 kibas kaki ngan ekor..aduyaii...

 Pergerakan budak2 dipantau Big Boss..sbb depa x biasa lg kan..lg pun pakcu aku pon bawak balik 2 ekor kucing dia..tp itu mmg otai..setiap kali balik kampung dia mmg ada..dah merayap sampai kluar kawasan umah..tak payah peta ke GPS, depa pandai balik sendiri...anak2 aku ni novice baru..kang ilang..susah aku wehhh..nangis x berlagu...

 Si Rozy kunun2 nak terjun dr tingkap..jenuh aku tarik bontot nya tuh..sabar2..bawak bertenang Rozy ooii..mama tau kamu exited...tp  turunla ikut pintu..x payah la main terjun2 nie..kalau patah kaki mana nak carik vet time2 raya nih...

 Berjaya ditangkap Big Boss....setelah Rozy didapati berjaya meloloskan diri keluar dari pagar umah..degilnya kamu Rozyyyy!!!! x padan betul perangai kamu kat kampung yea..mentang2la x dikurung dlm umah..suka dia jd outdoor cat kejap..balik ni kamu mandi!! dgr ma ckp...mandi!!

P/S: Dlm bersuka2 raya..masih ingatkan Betty..mama rindu Betty.. apa la yg si kak mok tu tgh buat agaknya.. hhmm….. =(


5 comments:

  1. akak..capatnye bokashi besar..nape bawak dua ekor je??? yang lain2 cam mane???

    ReplyDelete
  2. haha, mcm 1st tyme capuk pijak tnah, mula2 geli...ekeke..

    ReplyDelete
  3. sharz..sbb si fei mau ngan lulu kan dah pindah cage besar kat blkg dapur..sok ngan papa giant, momot n sunkiss..depa dah biasa kene tinggal..sbb dlm cage kak pastikan makan minum n pasir cukup n bersih..betty dah ke boarding..takkan nak tinggal rozy n bokashi duk umah..cian..so kak angkut la..nak hantar boarding depa x biasa..

    ReplyDelete
  4. anis..abg akak siap ckp..leh wat kenduri sbb 1st time jejak tanah..muahahhaha

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers