Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Tuesday 17 July 2012

Risaunya hati..sob..sob..

As Salam..

Entry ni buat setelah berminggu2 mencari, risau, nangis dan mencari lagi..

MAIL LAMBUNG SAYA TAK BALIK2!! Tolongla Ya Allah..pls..not again!!

Dia ni stray yg aku bottlefeed dari kecik, dah besar aku lepaskan balik keluar, jadi stray/community cat..Masa tu aku belum terdedah2 dgn urusan2 spay neuter ni..mmg membohjan ler dia kat luar..almaklumla muka ensem macho bergaya..lepas dah terjebak dgn group animal activist ni..byk la info yg aku dpt..so Mail juga x terkecuali..so snip la dia...kasi buang itu buah laici 2 ketul...

Pas snip..baik sungguh perangainya..hari2 duk depan rumah, xde lagi aktiviti membohjan, round satu taman sampai x balik umah...hati aku pon senang..badan makin sihat..dah xde luka2 gaduh sbb rebut gurlpren ataupun kawasan jajahan...Udahnya..aku upgrade dia jd outdoor cat aku secara rasmi...

 Dulu.hari2 balik mkn...2 kali sehari, pagi dan petang, lepas kene snip..hari2 dok depan umah x kluar2 lansung..jadi guard terhormat depan umah..ngeee...

 Hensem kan..masa kecik panggil dia Adik/Atek..muka mmg macam nak nangis jer..masa dia kecik, kak mok Betty ada la tolong asuh dia nih..yela..masa tuh kucing yg dibela cuma kak mok tu sekor jer..

 Ni la keje nya..duduk atas batu surat..sambil mengenang kembali zaman kegemilangan sblm kene snip...maybe dok mengenangkan buah laici yg dah kene remove..takpun kenangkan gurlpren2 lama yg dok bersepah keliling taman...

Dah penat mengelamun..bila cuaca baik..dia tdo atas tu..tgk tu leher pon dah takde..mmg mokmok dia...

Tapi itu semua sebelum dia hilang/tak balik2...dah diusahakan carik, dah dipesan pada outdoor yg sekor lagi, si Peya..kalau jumpa Mail..suruh dia balik sbb mama dah lama tercari2..sampai skrg..setiap kali Peya balik, dia balik sorg jer..mengomel2 sepanjang jalan nak menuju ke aku atau Big Boss..seolah2 nak ckp dia x jumpa Mail kat mana2...hhmm..

Big Boss suruh pikir positif..katanya Mail dah ensem..maybe ada yg berkenan bawak balik bela kat umah..kalau betul gitu takpela..kalau sebaliknya mcm mana? 
Tangan aku ni yg bela dia sejak kecik, tau sgt pe'el dan perangai dia..dia tu bukan mesra alam sgt dgn org x dikenali..jujurnya..aku x agak dia diambil org...nak kata mati dimana2..kene langgar ke hape..bangkainya juga x jumpa...aku makin musykil..

Masa bawak pi vet ngan si Missy dulu..vet dah ckp..dia ni maybe ada FIV atau FeLV..sbb mmg nampak ada tanda2..cthnya gusi dia merah membengkak..sejak Uyung pergi dek bahana FIV, aku makin seriau bila dengar/tgk perkataan FIV..sangat menghantui...Mcm mana cuba nak fikir positif..hati ttp berkata2..Mail mungkin sakit dimana2..x dpt nak balik sbb cedera..ya Tuahan..jgnla ko bagi aku imaginasi yg horror sedemikian rupa :(


P/S: Apapun..mama doakan Mail selamat walau kat mana Mail pergi..kalau Mail pi jenjalan cuti2 Mesia jer selama Mail hilang ni..balik la segera..mama dah rindu..Peya xde kawan dah kat luar tu..kalau Mail dah x ade..Mama redha...tipula kalau mama kata mama x sayang Mail..xpela walau Mail comot...Mail kaler x cantik..Mail garang..pada mama Mail baik, ensem dan x pernah susahkan mama...


3 comments:

  1. Insya Allah,

    Kita sama-sama doa yang baik-baik untuk Mail Lambung ya.

    ReplyDelete
  2. alahai risaunya..

    moga Mail sentiasa selamat walau di mana berada, amin..

    ReplyDelete
  3. kejap2, you area mana erk? rina skang ada feed stray tp kurusss lagi dr mael lambung. suke miow2 n suke melese.. klo dia lapo tuh..miow2 smpi almost 2 apartment dengar.color exactly macam ni..mata biru. baru2 nie je dia kt area ctu. rina suspect dia sesat or kene buang...dlm 3-4 minggu klo xsilap...macam xpandai cari mkn sendiri..sekali bg mkn..dia mkn sgt gelojoh...JANTAN

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers