Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Tuesday 20 November 2012

Diana Danielle sudah..Diyana Jamari bila lagi?? EErrkkk...!!

As Salam..
Hhmm..udah kecoh..di alam maya dan alam nyata..yg Diana Danielle dah pregnant..bestnya!! Tahniah ye DD ngan Farid Kamil..murah rezeki korg..merasa korg bunting pelamin..jaga diri ya DD..mudah2an selamat semuanya..dpt baby yg comel cantik sama mcm ibu bapanya...

Tapi yg x bestnya...hhmm....ada yg udah bunyik plak..."Ehh..baca nih..Diana Danielle dah preggy..ko Diyana Jamari..bila lagi?? Jgn tunggu lelama sangatt...nanti dah tua anak lahir bodo tau..baik cepat2 sikit production tuh.."
Arrr...sentap!! sentap!! Dalam dia mengingatkan..stil guna ayat pedas pulak...Aku udahnya sengih aja..buat muka ala2 tak paham...."Ko doakan je la.." Itu yg kluar dari mulut..baik kan aku..tulus mulus sangat..tapi dlm hati.....Huarrgghhh!!! Huraagghhh!!! dah macam Incredible Hulk aku ngamuk...itu dlm hati jek..heheh..

Lepas tu..aku buat2 bangang tukar topik perbualan...sedihnya hati...kalau la ko tau apa dlm hati aku nih...pasti ko takkan ckp mcm tu..Lain la kalau kami suami isteri mmg xnak anak...ataupon merancang nak anak patploh thn lagi ka hape..ni..terang2 aku ckp aku nak sangat anak..NAK SANGAT...tp xdok rezeki lg..ko paham tak??!! PAHAM TAK??!! 
Kalau boleh..dan2 ni jugak aku nak ngandung..tak pun sat2 lagi petang kol 5 aku nak beranak terus..boleh?? Wuuwuuwuwuwuwuuwu...sedih tau :(

 Siapa yg xnak peluang jadi seorang ibu..siapa yg x nak org mendoakan dirinya bila dia dah xde di dunia ni kelak..kan..Tapi dlm kita merancang Allah yg menentukan..Org kata pregnant tu demam la, sakit, penat muntah etc..aku nak merasa tu sume..cumanya xde peluang lagi..
Bila pikir2..mula lah jadik down..ini x kena..itu x kena..pastuh..ada sorg kawan pm kan aku nih..dia pon dalam usaha nak dptkan baby...aku copy paste ye Fir :)

"...Even kita merancang sekali pun..kalau Allah dah nak bagi..akan dapat jugak...kalau kita nak bagai nak rak pun..kalau bukan masanya kita nak ada zuriat...xde jgak kan.. Allah lebih tahu..Dia dah rancang yang terbaik untuk kita kak...sy ade terbace satu blog..dorang cite psal ceramah agama sorang ustaz nihh..dia cakap..jangan bandingkan diri anda dengan orang lain yang dah dapat anak..dan jangan mengutuk atau rendahkan orang yang belum dapat anak..kerana adakah anda cukup mendidik anak anda? adakah anda pasti tiada tuntutan dari anak anda di akhirat kelak? orang yang takde anak ni..dah tentu2x tiada tuntutan dari anak2x..
Pastu, ustaz tu cakap lagi..jangan bandingkan orang tu tak solat, sosial, penah gugurkan anak, tapi senanggg je dapat anak..kenapa aku ni, solat tak pernah tinggal, maksiat jauh sekali tapi tak dapat anak pun..
ketahuilah...bahawa orang tu nanti...bagaimana dia mendidik anak2x dia? adakah dia bersedia? adakah sempurna didikannya?
Allah sayangkan kita...Allah tahu apa yang terbaik buat kita.. ada satu tu saya baca..lebih kurang gini.. 2 orang pmpuan yang terawal masuk syurga ialah 1. wanita yang tidak berkahwin dan taat perintah Allah 2. wanita yang telah berkahwin tapi tidak mempunyai anak yang taat pada suami dan perintah Allah..."

Sejujurnya selepas aku baca pm si Fir ni...hati aku lega...automatik air mata stop..TQ ya Fir..mudah2an usaha kita berhasil..akak doakan ko..ko doakan akak jugak ya..

Ada jugak family ngan kawan2 yg suggest utk amik anak angkat dulu..mana tau berkat bela anak yatim nie..boleh dpt zuriat sendiri..aku pon dah ada kawan2 yg amik bela anak org miskin, bela anak adik sementara belum ada zuriat sendiri..selain dpt bantu kesusahan org, bleh la menumpang kasih dgn anak angkat..mmg aku salute depa nih...tp utk aku sendiri...aku rasa aku x boleh la...keinginan aku kuat nak zuriat sendiri...lgpun aku takut2 kalau aku lagi syg kucing aku yg 13 ekor tuh dari budak yg aku bela tu..camner?? x ke naya namanya...kan..
So skrg...aku nak enjoy life dgn Big Boss..aku serahkan bulat2 urusan zuriat ni pada Allah..aku nak buat perkara yg aku suka..makan benda yg aku suka...pergi tempat yg aku suka..berkawan dgn org yg aku suka..beli barang yg aku suka..semua sbb aku yg suka..bukan sbb org paksa atau terpaksa..buat benda2 dlm keadaan keterpaksaan sangatla tak best hokeh! Kalau x suka..kang stress pulak..kalau stress susah nak preggy..kan..kan...hehehhe...

P/S: Mohon dikurniakan aku zuriat ya Allah...Ameenn...ameenn...


8 comments:

  1. hehe kak...terharu sy..ak copy paste sy pnyer pm tuhh..sme2x kita berdoa k kak..hari ni baru start piyed smule..bermulalah usaha semula.. :)

    ReplyDelete
  2. Sedihkan ? Saya kawin dah nak masuk 10 tahun dah masih belum ada rezeki untuk mengandung dan melahirkan. Tapi orang senang-senang je tanya tanpa perasaan "bila lagi kau ni ? Tak nak anak ke ? Wahhhhhhhhhh.. rasa nak tumbuk muka diaorang tapi sabarkan saja hati walaupun menangis di dalam. Tak suka pergi kenduri kendara saudara mara sebab takut terluka hati dek pertanyaan yang bodoh dan menyakitkan.

    Nasib baik hubby selalu pujuk. Katanya usah pedulikan kata-kata orang yang tak tahu luar dalam hidup dan usaha kita nak dapatkan zuriat. Dah Allah belum beri rezeki, takkan kita nak salahkan Allah. Dia selalu kata kalau Allah takdirkan kita tak ada anak sampai kita mati walaupun kita dah usaha , kita kena redha.Jangan kerana kata-kata orang, kita rosakan kebahagiaan hidup kita sendiri.

    So skrg ni saya dah tak ada stress sangat dah pasal nak ada baby ni. Ada rezeki, adalah. Kalau tak ada, saya beri laluan pada suami untuk mendapatkan zuriatnya sendiri dengan cara halal yang lain, tapi suami menolak dengan baik. Kami nikmati hidup dengan cara bahagia kami sendiri disamping berusaha, berdoa dan tawakal dengan apa jua takdir yang akan kami tempuhi.

    Mari kita sama-sama bersabar ya yang ... :-) Terima kasih atas perkongsian artikel dari kawan awak tu.

    ReplyDelete
  3. hai mama Betty, saya pun belum ada anak lagi.. pernah gugur 2x. its hurts! tapi saya percaya, ada rezeki untuk saya dan kita TTCians ni. cuma usaha, doa dan tawakkal. Allah swt maha mengetahui

    ReplyDelete
  4. bertabahlahhhhh bak kata bangkimi. tak apa, usaha tangga kemengandungan. jangan putus asa dan peduli endahkan la apa orang nak cakap.

    ReplyDelete
  5. Tq uollss..byk yg senasib rupanya..kita doa sama2 ya :-)

    ReplyDelete
  6. Even though aku tergolong dlm golongan org org yg taknak anak tapi soalan cepu emas ni mmg slalu buat aku naik hangen and rasa nak angkat katil atau apa saje depan muka aku. Raya tahun depan sapa lagi tanya kenapa aku tade anak mmg aku makikan saje..tak faham ke aku ni sakit..kidney nak condemn..ada hati nak beranak...hadoi..manusia...ko sabar la datin..ada rezeki tuh..jgn kisahkan derang ni semua..mulut tade insurans..nanti aku cili kan sajork!

    ReplyDelete
  7. ala x yah la ko kesah ape org nk ckp datin oiii...yg blum kawen d tny bila nk kawen, yg dh kawen d tny bila nk ada anak, yg dh ada ank d tny bila nk tmbh anak, yg dah tmbh ank d tny bila nk bercucu...ala x abis la org2 nie menanya..seb baik bila dh tua xde org tny bila nk mampos plak heheheh~~~ ko sabo jelah datin.aku pong org asyk tny bila nk kawen..kalo ler lelaki kat donia nie blh d order mcm kat KEpsi dh lama aku order n ajak kawen.. ^_^

    ReplyDelete
  8. buat bodo je ngan suma tuh..depa nk cakap mmg la senang..suka suki je nk order2 ngat cam bley pi buat drive thru gitu2 ka?
    xpa..serahkan sumanya kepada ALLAH..hanya dia tau yg terbaik utk setiap kita ni kan...
    sabar ye..

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers