Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Tuesday 26 February 2013

Mkn2: OGY D'Greenwood

As Salam..

Bulan lepas (giler peram punyer entry kan...) kami bawak la mama ngan abah pi restoran baru katanya...restoran milik pelakon Ogy Ahmad Daud..alaa..pelakon citer Azura yg ko gila2kan dolu...huuhuhuhu...kak Ogy dah start biz restoran..dah masuk tv bagai promosinya..tu yg mama beriya2 nak pi...kami layankan sajer... Nak carik tak ler susah sgt..mmg kat tepi jalan Greenwood-Batu Caves tu jer...siap ada signboard gerbang restoran besar..mmg x akan miss punyer la...

Ni ha..menunya..tapi aku lupa nak snap bahagian dlm menu..yg pasti harganya munasabah..biasa2 jek..tak terlalu mahal..sesuai la dgn bajet2 kita golongan sederhana nih...
Range mknn mmg banyak la..dari western food...nasik2 arab tu..mandy la..khabsah la..sume ada..ala carte masakan tomyam panas2 pon ada...cumanya..asal dtg sini sbb nak mkn mknn Spore..sekali belum wujud lagi daa..tp mmg akan dibuat..dlm perancangan katanya..so kempunan la aku nak mknn nasik goreng Spore yg kaler merah that day...sigh..
Oh ya..lupa nak bgtau..masa tuh..restoran ni baru beroperasi dalam sebualan lebih ke 2 bulan gitu...so mmg ada byk perkara yg masih diuruskan dan aku juga ada nampak byk ruangan penambahbaikan boleh dilakukan...tgk gaya..restoran ni mmg berpotensi besar...awal2 biasalah kan..masih dlm proses belajar...

Citer pasal mkn kan...masa tuh..kami dtg petang..restoran masih x ramai org..yela..yg happening tentulah waktu mlm kan..so..kami pon masing2 orderla..mama, abah and big boss order nasik2 arab and nasik briyani..sbb mende tu kan dah siap masak...tinggal nak reheat je ayam/kambing dlm aluminum foil tu kan..cepatla mknn nya sampai..Feedbacknya..mmg sedap la..dah nasik briyani dia best!! sbb aku siap suap barang 2-3 sudu nasik briyani abah dlm mulut..mmg sedap...recomended!!

Aku ni...order ala carte nasik daging merah ngan tomyam campur...sekali tunggu punye tunggu punyer tunggu...x sampai2..sampai abah siap mintak nasik briyani tambah la..haaa...tensi la aku kan..apa hal nasik aku x siap2 nih...padahal masak dgg merah n tomyam..nasik putih sure dah ada kan...ahh...malas nak pikir..hhmm...maybe byk order la kot...bila tgk keliling..mmg sape nak pantas order nasik arab la..yg lain tunggu lama...sbb baru bukak kedai kot eh...ntah...

Bila dah sampai order aku..haa..tensi...tensi..yg dtg nasik goreng daging merah...alahai...salah plak..malas nak pulangkan..kang kene tunggu lama lagi..aku makan la dgn muka kelat...sblm sampai order tu...aku mmg dah resah la..siap pandang kiri kanan mcm hape agaknya..terjenguk2 sampai udahnya ada satu pakcik mcm supervisor jek rupanya dtg tegur aku tanya kenapa..aku ckpla order x sampai2..so dia la pi follow up apa kisahnya nasib nasik aku tuh kat area ala carte...

Pastu..bila mknn aku dtg..ofkos la yg lain dah abis mkn, siap dah clear meja wei..sadis betul mkn sensorg..so sbb nak menemankan aku mkn...big boss order fish and chip..abah order fries..arr...fries habis katanya...eehh...baru bukak kedai takkan fries abis kot...arrr..aku malas nak pikir..maybe stok tak masuk lagi..
So aku mkn la...tiba2 kan...fries dtg! Eh...eh..eh..td kata fries abis...malas nak byk soal...kami mkn je la..tpkan..fries nampak patah2 n kontot2..dah lembik..maybe belen2 dlm plastik kot..tp bedal je la! hahahha... Aku pon mkn...suap punye suap..sampai abih..eh...mana fish and chip big boss?? x sampai2...arr..tunggu la kejap..siap order air extra..x sampai gak..malas la nak tunggu..aku pi cashier nak bayar...
Masa kat cashier plak...haa...adik lelaki jaga cashier tu mcm terkulat2...aku tunggu je la kan..rupanya kertas resit tu abis..nak kene ganti...masa tu jugak la cash box tu x leh bukak..tak leh nak suka2 bukak umpil sbb pakai computer punyer..haaa..kirala manual pakai kalkulator..dia pon panik siap panggil abah dia kot nak tgk mesin duit tu..hahahhaha... oh ya...sampai sudah fish and chip x sampai n aku plak lupa nak cancel order..apa2 je la...Bila dlm kete..baru perasan ada benda yg dia charge 2x..haiyaaa.....

Kat sini..ruang nya luas..mmg selesa..ada bahagian ber aircond juga...selain tu..kalau nak buat catering ke...mkn2 pon boleh..dia ada mcm hall kecik tau..tak pasti muat baper org tapi bleh la mkn2 besar2an la..mcm one stop terus kat situ...Sinki nak cuci tangan pon byk n bersih...

Deco pon menarik...susuna meja kemas, xde la sempit2 belaga vontot bagai kan...tgk tu..ada lampu2 bola2...cantik tau...

Kalau mlm cantik tau..happening giler...

Ni haaa...add , no tepon and segala service yg ditawarkan...

Takut sesat?? Nah...ni map nya...

P/S: Mcm aku ckp sblm nie..restoran ni mmg berpotensi besar...menu pelbagai..harga bersesuai...pekerjanya agak cekap dan peka jugakla..cuma nya maybe masa aku pi tu staff x cukup..tu yg lambat seba serbi...aku takkan pi restoran ni dlm masa terdekat...tp akan dtg lagi dlm 5-6 bulan lagi..takpon thn depan..bila pengurusan restoran dah makin mantap..apa pun..tahniahla pada pengusaha nya..bertambahlah sorg lagi usahawan Melayu kat Malaysia nih..Tahniah!!




1 comment:

  1. kalau aku sesat ni..mesti boleh sampai kg sdri.

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers