Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Friday 5 July 2013

Perasaan Perasan

As Salam...

Hai peeps...lama x hapdet ek..aku bz la..kalau boleh kaki tangan sume nak naik atas meja menaip..kehehhehe...So...apa topik kita hari ni??? Tu haa...ada besau kat bawah tuuu....


Hhmm...sedar x sedar kan...aku ada kawan yg mcm ni..hadoii....aku malas nak ckp banyak...bak kata sorg tu..mulut catastrophe aku nih..yela...mmg pon..aku x cakap banyak..malas nak amik tau..tp kalau dah x larat nak ngadap..mmg aku bagi jek sebijik...silap2 haribulan ko yg x larat nak dengar...mmg pedas...kaw kaw aku bagi...

 Perasan yg mcm manakah?? Perasan yg bagaimanakah??
Hhmm..hhmmmm...oklah...aku bagi example ek...

"I mmg bahasa komunikasi omputih sajork..nyanyi pon lagu omputih...minat band omputih...bla...bla...bla...omputih...bla...bla..omputih..."
--> Ahaaa...omputih sangat...masalahnya words yg aku pernah dengar cuma..yes..no...allright..tq..byebye... Mcm mana tuh??? Full sentence haram terabur...haa..ceciter...tak ke geli ketiak mendengarnya..kan...kan... oh ya...yg paling x bleh blah...slang queen of england celup je yg tebal bila sebut word "Sorry"...bwahahahhaha...kesian betul manusia feeling omputih nih... pronounciation pon k laut..x larat dan x sudi aku nak menegurnya..sbb aku ni kan bukan sape2...marilah sengih kambeng dan gelak dlm hati sajer..kehehhe, Tapi kan.....kalau pi tempat lain..dia akan tegur dan tanya dlm omputih...arr...dia tgk org tu lekeh2 jer..padahal org tu pon ada education jugak..cuma x hebah heboh mcm dia jek..tapi...nape dia x pernah ckp omputih ngan aku??? ouhh..lupa...aku bukan siapa2..kehehhehe...

So..korg faham?? Arr...x berapa jelas ek...meh aku bagi example lain....

Situasinya org tgh berborak2...rancak berborak...tiba2 muncul manusia fefeling omputih di atas kat situ... "Alaa....aku tau nih....bla....bla...senang jer...bla..bla...adik aku...blaa..bla..nenek aku...bla...bla...bukan susah sgt..aku tau semua...bla..bla..
--> Hhmm...kalau betul tau..takpe..masalahnya x tau!! Dah ler tak tau pucuk pangkal citer main terjah jer..kalau dtg bagi info atau bagi penyelesaian takpe..ni dtg nak belagak tau semua...pastu kluar la citer...dia pernha buat...dia pernah pergi..dia punya lagi besar la..lagi luas..dia punya lagi mahal...wahhh....mmg nak kene kaki manusia mcm nih!

Pastu...ni lagi...

"Aku kan kecik...mesti dia ingat muda lagi...or..mesti dia ingat aku student belajar lagi.."
"Alaaa...makan banyak...gemokla nanti...or...dulu aku kecil molek tau...pakai sluar baju saiz S..skrg ni dah gemok la....bla..bla...nak kene diet..bla..bla...nak beli supplement kurus..bla...bla...jaga badan....jamu mak nenek tok dara bagai..bla..bla...'
--> Haa...tak ke sakit jiwa lara aku nih...sblm ko kluarkan statemnt tu tgk2la org keliling..kalau ko sendirik cakap badan ko gemok la hape..so aku yg sedia gemok ni apa??? Raksasa gorgon?? Dinosaur?? Aku x amik pusing sgt ko nak ckp apa..tp..diam2 sudah la...rasa nak diet toksah ler mkn...ni pantang nak pi lepak mkn ke hape..sibuk tanya nak ikot nak join bagai..salahkan mulut sendiri n tangan sendiri yg asyik nak menyuap mknn okeh...

Itu belum bongkak pasal education lagi...

"I rasa wavelength I tak sama la dgn yg lain2..depa ni tak sama standard dgn pemikiran I..pastuh IT pon x berapa pandai...susah la I explain dan berurusan mcm ni.."
Senang citer...ada Master or phd pon belum tentu ko hebat serba serbi...kan...jgn pandang lekeh org..maybe dia nampak jer gitu..silap2 haribulan lagi hebat dari apa yg ko achieve...dia lupa ke yg kadang2 experience tu lagi mahal dari cert yg ko bangga2kan.. satu lagi..jgn nak meng ada2kan mende yg xde...sbb..org lain pon pernah rasa dan lalui situasi itu...contohnya...buat diploma kene ada thesis dan buat labwork di luar ipta/college....ouhh really???since when?? Udahnya mmg jadi bahan utk aku gelak mengekek2....kalau ko ada diploma dlm arena2 vet ..itu x menjadikan ko berpengalaman dan berpengetahuan seperti vet bertauliah yg dah ada master ataupon those yg dah practice bertahun2...ko ada diploma sains..tak semestinya ko punyer knowledge level sama dengan those yg ada Master dlm that area...kan...

 Mmg dia nih termasuk ler dalam senarai buku azimat aku nie..kehehheheh

Pesanan penaja...rendah2kan sikit idung yg tinggi tu...jgn bongkak dan melangit sgt..sekali jatuh...mmg sakit dan silap2 x tertanggung...


No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers