Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Thursday 26 June 2014

Bersawang+Nyampah

As Salam...

Apa khabar korg? Sihat? MB sihat....Big Boss pon sihat...tp tu la...hati tetap x berapa best..mood menulis pergi bersama Jayen yg x balik2.....sbb sampai la ni si Jayen x jumpa2....aku dah redha...tp hari2 tetap check longkang yg dia last dijumpai...ada kisahnya tapi nanti ler..kenangkan Jayen...air mata jatuh sendiri..rindu ekor kontot dia..rindu bulu karpet dia..dgn sape lg aku nak nyanyi lagu Pok Pok Ayen... :'(

Mcm2 kisah sekarang ni....dari DNA babi ler...stok perisa pork ler..pasal remaja OKU tu ler...haihh...mcm nak terbalik dunia ni...kisah pelik2 semua keluar...

Tapi yg kisah si adik Firdaus ni...sedih la..walau apa pun alasan mak dia...aku stil x jumpa logiknya di mana..sbb hal ni dah kantoi...habis semua isu rumahtangganya..jumlah gajinya dah jadi pengetahuan umum...apa tidaknya..katanya masalah keluarga etc tp bila org check FB nya...haaa...hidupnya mcm org normal yg berpendapatan sederhana yg masih mampu berhoyeh2...skrg ni ramai ler yg mula memberi pendapat la..x kurang juga yg mula campurtangan sbb perkara ni mmg sgt sadisss sgt dipandangan mata..kan...yg x boleh blah ada yg siap bergadoh2 pasal hal ni kat FB walhal korg xde kene mengena pon...keyboard warrior sgt...cehh!!

Kisah isu babi cadbury tu plak...tak tau la sbb nak aniaya ke hape...tp pd aku dr sibuk hal isu cadbury tu...baik dia pi check kilang bihun yg meloyakan tu kan..kan..Aku setuju sgt dgn Dr Maza ke hape...dlm Msia ni...kita perlukan logo 'Haram'..bukan 'Halal'... korg agree tak??
Lepas kecoh DNA babi tu...haa..mulalah ramai boikit...ada yg terus buat promosi murah2...Aku?? Hhmmm...aku yakin halal...mkn saja mcm biasa...dah berapa lama Cadbury ni dlm pasaran Malaysia...kalau betul ada..kenapa contamination hanya berlaku dalam certain jenis coklat tp bukan semua...kan...
Peniaga2 online yg jual mcm2 produk coklat based yg guna Cadbury mulalah buang stok coklat masing2...kesian depa...kesilapan sesetengah pihak...org lain yang menanggung kerugian..dah la kebanyakkan ni peniaga online yg meniaga secara kecil-kecilan...kesian sgt2...beli stok dgn duit..bukan bulu idung!

Takde motif aku menulis hari ni...tp...aku stil nak meluahkan perasaan...ai tensen!! ai tensen!!! hukhukhuk..

Allah jadikan setiap org berbeza2..kaler lain2..saiz lain2.setiap org ada kelebihan dan kekurangan..apatah lagi bila berckp pasal kecantikkan yg nyatanya sgt subjektif kan...kenaikan pangkat dll...yg mana semuanya rezeki, ada org rezeki lambat, rezeki cepat, rezeki terpijak etc..

Apa perasannya kalau:

  • tgh ramai2 syok2 nak mkn ke..nak lunch ke...tiba2 ada sekor manusia tuh mcm merengek2 dok kata dia dah mkn byk sgt sampai perut dia dah buncit la..perut dah boroi la...kalau iye pon perut dia dah boroi (tapi dia kuros la khennn)..bukan ckp sekali ok, ckp berulang2..apa perasannya org yg dah sedia gemot mcm aku ni yg sah2 perutnya kedepan...apa rasanya...apa??!! Adakah dia ingin org kata.. ' Tak...awak masih kuros lagi...masih slim lagi..." desperate sgt nak org kata awak kuros kah??
  • selesai habis mkn2 kecil2an di ofis..ada banyak lebih...opkos la org akan kata..eh..ada byk lebih...makan la lagi..tak pon tapau la...aku rasa itu ayat standard kot setiap kali ada mkn2 ...kan...tiba2 sekor manusia yg sama seperti di atas ckp.."Tak boleh mkn banyak..nanti gemok...tak mahu gemok..nanti dpt gelaran gemoksss...." perkataan gemokss tu ada sssss ye, plural kononnya...ckpnya bukan slow2...almaklum suara speaker kenduri kawin kan...so...apa perasaan ko yg dok sebelah tu yg ko mmg sah2 gemok..apa??!! apa??!! Hina benar jadi gemok ni ek...hummphh!!
  • sebab selalu tapau makanan atau mkn luar...terus dicop tak reti masak...yes..yes...aku dicop x reti masak...ouhh sadisnya...maybe selama ni aku masak bukan pakai periuk sudip kot...maybe dia ingat aku masak pakai kayu sakti..sbb setiap kali sekor makhluk ni berckp riak tentang segala resepi tok nenek turun temurun ai yg paling pandai masak all recipe in the world katanya...ko sebut je resipi apa..kuih apa...semua dia tau la...ye ler..anak peniaga mknn dan kuih muih...dan setiap kali dia bercerita gitu...aku bagi pandangan blur bodo2 ala2 penyu nak bertelur tapi x lepas2 sbb telur tersangkut.....kadang2 apa yg dickpnya mmg aku dah tau ataupun aku rasa dia merepek merapu jek...lagipon org mcm ni malas nak dilayan ckp..sbb dia tau semua, jenis taknak kalah punye org...itu belum bab dia cantas masakan org lain dengan berkata dia punya lagi sedap, lagi lembut, lagi kenyal..lagi..lagi..lagi..semua laa...
  • bila dengar dia bercerita..katanya ramai yg ingat dia pelajar, ingat dia muda remaja..sbb dia orgnya kecil molek...ohoi...hell no!! itu belum dia berselfie dan haplod berpuluh2 muka sendiri dgn jayanya, tp opkos la aku x kisah...tp sbb asyik sebut banyak kali, panas jugak telinga ni..idokler kecil molek mana...bersyukur le ko idak gemot mcm aku...hakikatnya masih ada yg lebih cute dan kecil molek di sini...perasaan sungguh...aku rasa org selalunya kalau nak puji cantik ke..nak puji2 la...selalunya org yg menilai, org yg pandang atau rasa yang akan kata atau puji..kalau sebut sendiri itu dah mcm masuk bakul angkat sendiri dan riak bunyiknya...kan...kan...
Hoh...ini ler gaya aku setiap kali berhadapan dgn situasi2 di atas..taik tinge yg cair toksah kira la...lagi banyak...mudah ijo..dah selalu sangat..kihkihkih


P/S: Sebagai seorang kawan..bila bekerja sama2, kene professional dan aku ok jer..tp bab dia nak masuk bakul n feeling2 superior tu aku xleh blah ler..

1 comment:

  1. owh... i know that hakak perasan gomot dan muda itu... choiii laaaa....

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers