Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Friday 25 July 2014

Baju raya..buku raya..

As Salam...

Lagi 2 hari nak raya...semua dok sibuk shopping baju raya..tak kira tua, muda atau bangka..sibuk carik baju raya...
Aku? Ala...x sempat...lupa pon iyer...so aku pakai sajer yg asalnya baju buat utk pi opis sebagai baju raya...tailor tu siap lambat..dah kebetulan siap time raya so buat je la sebagai baju raya...padahal hantar masa ujung bulan Feb tu...lama kan...
Lagi pun...hari raya ni yg seronok lebih kepada budak2...utk org dewasa lebih kepada utk berjumpa dgn keluarga dan sahabat handai utk eratkan silaturrahim..kan..

Sesambil jalan2 tu kan...iskh..takut jugak tgk baju2 la ni...kalau bukan season raya pon...bermanik sequin penuh..mengerlip2....itu belum lagi skrg ni dok gile dgn lace...x dinafikan lace ni cantik..manik tu cantik..sulaman tu cantik..tp kalau dah heavy sgt...takut aku...takut apa? Hhmm...yela...kalau mcm aku yg kerja biasa2 dipejabat kerajaan..kalau nak pakai baju mcm tu agak over rasanya..dah la kat sini jubah pon x digalakkan pakai..paham2 je la jubah lycra tu kan..melekat dan melekap..abis semua gunung ganang bukit dan lurah nampak jelas bentuknya...vpl jgn cakapla.. lycra tu pon byk jenis dan gred..ada tebal nipis dll..

Maybe ada yg kata baju vouge2 tu boleh bawak pi majlis...haa..iyer la..tp kita ni bukan hari2 ada dinner, high tea..bukan juga keturunan tengkurak tengku tengkik yg makin dlm hotel sokmo..kalau kenduri kawin tu buat dlm ballroom ber aircond boleh la pakai segala manik and lace..kalau dok bawak khemah..haih..buat panas basah ketiak je wehh..kehehhehe...

Apapun..itu semua terpulang kepada citarasa peribadi...aku sebenarnya suka lace..suka sgt2 tp terpaksa memilih2..dibuatnya kalau beli yg grand2 pastu x berpeluang nak pakai sbb x sesuai dgn situasi..kan dah membazir tuu....pastu kalau beading byk2 ni..mudah tertarik..tercabut..bab tu paling malas sekali aku nak layan...tu belum bab tersangkut2 lagi..haihh..

Tolongla jgn dressing mengerlip sgt..tp nak buat mcm mana..mmg some ppl they tend to overdo kan...atas bawah kilat mengerlip...pening aku..dah mcm walking christmas tree aku tgk..mcm pic ni la..koman2 dlm pic ni..org pakai baju 'supermeriah' ni pon sbb sebagai costume..bukan baju hari2..hahahahahaha...

Tidak shopping baju..smlm aku shopping buku...guna Big Boss punya voucher buku..nak beli buku lain tp dpt buku lain..apa kes?? Bahana ada seller yg dan menolak utk menerima voucher buku tu (expiry date 31st july 2014 tau!) Atas alasan apa ko tau?? Sbb masa 31st tu xde staff yg dah masuk opis..semua masih bercuti hari raya..so xde sape nak submit voucher tu ke Bank Negara utk claim..

Hhmmm...kenapa lah tak bgtau awal2..kalau promosi ke diskaun ke reti ko warwar dlm blog dlm website and FB..kalau ada specific date ko x terima voucher..kene la warwarkan jugak..dah la buku tu xde jual kat kedai buku..cuma kat tempat dia tu aje ada..org dtg dari jauh nak beli..ko ckp x boleh unless cash...haihh...buku tu aje dah berapa..kalau nak beli 3-4 buku..x ke beratus2..masa aku pegi smlm..ada sorg budak tu pon dtg nak beli guna book voucher..terkulat2 dia bila dengar kalau nak beli terima cash aje..sbb mmg nak guna..dia beli jugakla..walaupun dari gaya aku tau dia pon tension..Dahla masa dtg tu..opis tutup lampu...dah gelap...bila intai2 ada sekor sorg je staff dia tgh kemas2 gaya mcm nak balik jugak...aku siap telefon opis tu ..siap pm dlm FB suh bukak pintu sbb kami dtg nak beli buku..tapi xde yang angkat..so aku ketuk2 la pintu tu..baru dia bukak pintu semua..tersengih2 dia kluar dan ckp semua staff dah start cuti..eh..eh..eh..baru hari Khamis kot..kesimpulannya..next week penuh x bukak sebab dah dia kata xde staff nak hantar voucher ke Bank Negara kan..next Monday baru bukak..padahal kat FB dia siap tulis mula bercuti tutup opis on the 26th..mcm mana x bengang...malas nak gaduh tau bulan2 pose ni tp sungguhla depa x pikir org yg jauh2 dtg semata2 nak beli buku tuh..mmg la beli online depa pos tp dah aku niat nak beli pakai voucher buku kan..dptla jimat sikit cash..dah la nak raya nie..apa pon nak pakai duit.....tu yg aku tension tu...ngan Big Boss pon aku geram jugak..kalau diajak asyik malas je nak pi..kalau x..xdela masalah mcm ni..aku betul2 nak dan perlu buku tu tau..kalau x..xdela aku merempan katak mcm ni...

P/S: Nanti ada rezeki beli online je la..mahal pon mahal la..Ni la org melayu kalau meniaga..time raya tu kalau boleh sebulan nak tutup kedai...x mcm org cina..tutup kejap je..ko tgkla..time raya..semuaaaa tutup...almaklum...raya...part ni yg aku x gemar...btw..aku hari khamis dah keje...kalau aku rajin..rabu dah nak masuk opis..kensel je cuti yg dah apply sehari tu...baik simpan cuti tu utk perkara lain..raya pon kat KL jer..xde pi mana2 sgt...

Pic kredit kpd google.com





No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers