Topics

rencam (140) emo (120) friends (113) Bokashi (62) makan2 (56) Rozy Tiger (54) family (43) betty (35) Lulu (29) Budak Asrama (28) books (21) sale (20) umah baru (18) Giant (16) Boo Yong (11) momot (11) Mail Lambung (10) PG journey (10) Sunkiss (10) cikgu (9) PETKNODE (8) AIR ASIA SALE (7) holiday (7) spss (7) PhDJourney (6) Synergi (6) movie (5) bake (4) daging (4) pasta (4) Ramadhan (3) ayam (3) sotong (3)

Search This Blog

Free counters!

Monday 14 July 2014

Mainecoon utk direhome & hidup petai!!!

As salam...

hai..lama nya tak ke udara...cheewah...ala...bz la...dah mcm sotong aku nie..kejap2 jadik lipas kudung...tp...sotong ngan lipas kudung yg gemot2 sikit la...kahahahahahahha..

Kebizian aku nih bermusim...so..mmg x berapa nak kluar sgt kalau x pntg..ni pon raya tak tau la mcm mana..ada a few bundle keje yg kene sort out..nanges la gini...ke laut gamaknya hari raya...sob..sob..sob..

Eh...eh..eh...nak bagtau..ada sorg kawan..cadang nak rehome bbrp ekor kucing Mainecoon miliknya...hah??? x tau Mainecoon tu rupa mana? ni haa....

Kalau x silap..ni jantan...umur 8 thn...adoption fee takde tp tukar dengan kibbles Equilibrio yg breeders pack 25kg tu 1 kampit...hensem ek?? Cantiknya dia!!

Ni sekor lagi...
Yg ni betina..6 tahun rasanya....ni pon comel...arghghhh....ada seekor lg yg 4 tahun....

Sebelum air liur korg menjejes2...over excited ke..sexcited ke....ni aku nak bg tau...
  • kucing ni saiz nya besau..so kalau korg cadang nak bubuh dlm cage forever and ever..sila lupa kan sajer...dia di rehome utk dpt peluang hidup yg lebih baik..
  • kucing ni long hair..bila long hair..kos nak maintain kecantikkan kucing ni agak tinggi..ditambah lagi tahap kerajinan si owner perlu ada..kalau ko rambut sendiri pon x berapa nak bersikat, ketiak 5 bulan sekali baru nak shave..sekali lagi..lupakan sajer...
  • kucing ni bongok2 pon kene bagi mknn yg baik dan berkualiti...sbb apa? kucing ni kucing pedigree..kucing pedigree dia ada penyakit dia tersendiri..it's in the genes...kalau nak bagi makan nasik gaul ikan bilis hari2..x payah...bukan aku nak downgrade pada yg tak mampu..cumanya..kalau sakit..kos nya lagi tinggi...tambah dgn banyak bogus vet...terduduk korg tgk bill nya nanti..
  • kucing yg nak direhome ni byknya dah umur 5 thn ke atas..so kene rajin2 bagi vitamin etc sebab depa dah nak masuk alam senior cat..mcm korg la..dah tua2 banyak nau penyakitnya..

Kalau siapa2 yg berkeinginan dan berhajat nak sunting budak2 ni..bolehla email aku di alamat email annanadzri@gmail.com dgn tajuk 'mainecoon'..insyaallah aku reply...

Oh yea..depa dah neuter siap2...so sape yg cadang nak kawenkan kucing tu...kawen kan kucing ni...baik x payah yea...

Ini Carissa..aku panggil kakak jer..sbb dia paling senior dlm umah..yg ni pon aku adopt dr breeder ni jugak...http://mamabettys.blogspot.com/2013/10/warga-bulus-mamabetty-kini.html

Hah..sempena ramadhan yg mulia ni..ai blanjer uolls satu gambar...sambal udang petai...kehehehehhe...

P/S: Abg D****..bagila saya satu kitten free buat hadiah hari raya!! Saya dah tolong promote nih..hukhukhuk...


No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Happily married

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Usia perkongsian cerita kita...

PitaPata Cat tickers